Firma Polska Inżynieria policzyła rowerzystów w 52 warszawskich lokalizacjach w dni robocze i weekendy. Największe natężenie ruchu rowerowego zanotowano w ciągu ulic Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Banacha.
Dane z pomiarów (ręcznych i automatycznych) służą między innymi do planowania remontów i budowy ścieżek rowerowych.
– Dlatego w ramach inwestycji zaplanowanych na lata 2016–2017 planujemy remont tej trasy i udrożnienie ronda Zesłańców Syberyjskich, a także zbudowanie równoległej trasy obwodowej wzdłuż ulic Okopowa – Towarowa – zapowiada pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej Łukasz Puchalski. Na rogu ulic Żwirki i Wigury oraz Banacha zaobserwowano 2721 rowerów w ciągu jednego dnia, z czego w stronę ul. Banacha jechały 1043, a w stronę Pola Mokotowskiego – 1083. Kawałek dalej, na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. – 2366 rowerów, z czego 918 pojechało ul. Banacha, a 785 – Bitwy Warszawskiej.
Jak zapewniają urzędnicy, w całej Warszawie różnice w porównaniu z zeszłym rokiem nie są wielkie. W kilku lokalizacjach, w których dostępne są dane z pomiarów z lat 2009–2012, widać jednak wyraźną tendencję wzrostową.
Wielkość ruchu rowerowego w szczycie komunikacyjnym wzrasta co roku o około 20–30 rowerów na godzinę.
Wykonawca pomiarów dokonał także obliczenia procentowego udziału rowerzystów w ruchu. Podstawą były aktualne (tegoroczne) wyniki pomiarów ruchu samochodów i napełnienia komunikacji miejskiej. Największy udział ruchu rowerowego jest na ul. Prymasa Tysiąclecia (na południe od ul. Kasprzaka) oraz na moście Świętokrzyskim – tu w szczycie popołudniowym udział ruchu rowerowego sięga nawet 10 proc