Zielony, czcionka retro, nawiązujący do historycznych warszawskich neonów – tak będzie wyglądać nowy neon „Zieleniak”. Został wybrany przez mieszkańców. 

Głosować na jeden z czterech projektów było można do 10 lutego. Zwycięski otrzymał 804 (44 proc.) głosy, projekt nr 2 – z listkami zamiast kropek nad „i” zebrał 477 (26 proc.) głosów. Numer 4 z pismem drukowanym dostał 374 (20 proc.) głosy, a najmniej zebrał projekt pisma odręcznego – 186 (10 proc.). Łącznie w ankiecie oddanych zostało 1841 głosów.

– Forma, jaką przybrał zwycięski neon „Zieleniak” nawiązuje stylistyką do charakterystycznego kroju pisma z lat 50-60, który znany jest wszystkim ze sławnych polskich marek takich jak samochód Warszawa czy motor Junak. „Odręczny” napis, przełamuje minimalistyczną bryłę budynku zaprojektowanego przez pracownię architektoniczną JEMS – mówi Katarzyna Westrych z zespołu 370 Studio, który zaprojektował neon na zlecenie miasta.

Prawdziwy, wypełniony kolorowym gazem neon zawiśnie na reprezentacyjnej elewacji budynku nowego targowiska od strony ul. Grójeckiej.